Sports.Tech (KU Leuven Research & Development) is een netwerkplatform dat de muren tussen bedrijven, onderzoeksinstellingen, beleid en eindgebruikers sloopt. Sports.Tech slaat de brug tussen sport & technologie en faciliteert de samenwerking tussen alle actoren. Sports.Tech neemt de coördinatie op zich van het KneeVR-project.
KU Leuven/Faber heeft ruime ervaring in het onderzoek naar en het opzetten van exergames voor revalidatie. Zij ondersteunen het KneeVR-project door het aanleveren en het delen van hun expertise in dit domein.
KU Leuven/Faber heeft ruime ervaring in het onderzoek naar en het opzetten van exergames voor revalidatie. Zij ondersteunen het KneeVR-project door het aanleveren en het delen van hun expertise in dit domein.
GRIT Belgian Sports Clinic is de referentie op het gebied van sportrevalidatie. Door het KneeVR-project kunnen ze hun werking verder optimaliseren en patiënten een nog betere behanding aanbieden door het inzetten van de nieuwste technologieën.
Health House is een uniek belevingscentrum over de toekomst van gezondheid en zorg. Health House zorgt mee voor de disseminatie van KneeVR en ze zullen het resultaat show-casen.
De hogeschool UCLL zorgt voor de marktanalyse en een competitieanalyse. Er wordt eveneens een businessplan ontwikkeld zodat het prototype na afloop van het project zijn toegang vindt naar de markt.
U-Sentric is een bedrijf dat gespecialiseerd is in human centered design, dat wil zeggen dat ze mensen centraal stellen in design-processen. In het KneeVR-project zullen zij kinesisten en patiënten met een knieletsel nauw betrekken in het ontwerpproces.
Cronos Leuven, onderdeel van de Cronos Group, is synoniem met innovatief ondernemerschap.
Wij richten ons op het samenbrengen van technologie, business en creativiteit met doel de meest creatieve en technologisch beste oplossing voor onze klanten te bouwen. Daarenboven willen we mensen helpen groeien, indien gewenst, tot ondernemerschap zelf. Sinds het begin van de groep in 1991 als eenmanszaak, is het betrokken bij de lancering van meer dan 250 bedrijven en 4.500 medewerkers. PreviewLabs ontwikkelt game-prototypes, dat wil zeggen spelletjes in een vroege fase, een vroeg concept. In het KneeVR-project zullen zij een VR-toepassing ontwikkelen in nauwe samenwerking met de eindgebruikers. Het doel is om patiënten met een knieletsel spelenderwijs beter te laten revalideren.
Wij richten ons op het samenbrengen van technologie, business en creativiteit met doel de meest creatieve en technologisch beste oplossing voor onze klanten te bouwen. Daarenboven willen we mensen helpen groeien, indien gewenst, tot ondernemerschap zelf. Sinds het begin van de groep in 1991 als eenmanszaak, is het betrokken bij de lancering van meer dan 250 bedrijven en 4.500 medewerkers. PreviewLabs ontwikkelt game-prototypes, dat wil zeggen spelletjes in een vroege fase, een vroeg concept. In het KneeVR-project zullen zij een VR-toepassing ontwikkelen in nauwe samenwerking met de eindgebruikers. Het doel is om patiënten met een knieletsel spelenderwijs beter te laten revalideren.